Min syn på saken.

Den ena efter den andra gör det. Förut skaffade man blogg, nu avslutar man dem istället. Skriver sitt sista inlägg Är mer reflekterande än någonsin tidigare, djupsinnigare än bloggandet tidigare tillåtit bara för att nu behöver de inte längre upprätthålla sin egen mystik. Man har fått sin tid i rampljuset och svävat på framgångens vågor tills det är nära att skvalpa över. De har skapat ett varumärke som de bevarar men på något vis samtidigt överger, för varumärket är förknippat med bloggandet och inte med vare sig topptjänster här eller där. 

Det går banne mig en trend i att sluta blogga eller flytta över den till en annan slutadress för att tjäna en femma eller två på orden som är desamma som förut. Skulle jag sluta logga in mig på englaemma.blogg.se skulle ingen märka det vilket i sig är ganska komiskt, jag är som Molgan, finns där för Alfons men syns inte för någon annan. Bloggen är min Molgan. För till saken hör att jag genom att logga in på englaemma.blogg.se gör något för miljön. De tidigare fullklottrade böckerna med sida upp och sida ned av osammanhängande texter och tankar ryckta ur sitt sammanhang eller insatta i ett sammanhang så obegripligt att orden hoppar runt inte längre existerar, har slutat producerats. Bokhögen med alla dessa pinsamma böcker som ingen, absolut ingen får läsa men, jag ändå måste förvara någonstanns, för vem vet de kan ju komma till användning (?) har slutat växa och istället för att skämmas över att inneha världens mest förvirrade jag, så skriver jag det i en blogg, en blogg som vem som helt har tillträde till, egentligen. Fast vad gör det, jag tror alla dessa förvirrade ord är mer besyddade här på englaemma.blogg.se än i böckerna som ser sådär mystiska ut med guldframsidor och diamanter i överflöd och bara lockar till att ögnas igenom. Jag skriver för mig själv och inte för någon annan, jag har så många ord i mig som måste formuleras på mitt vis, det räcker inte med att småprata för mig själv utan jag måste formulera det i meningar med både punkt och komma, det är då de går från att vara förvirrade tankar innom mig till nästintill obegripara formuleringar som ser rätt komiska ut och det där som var jobbigt blir lite lättare, så där i efterhand när man kikar i arkivet talar inläggen om hur livet har farit mellan uppförs- och nedförsbackar, jag ser mig som en positiv person, trots det är det flesta av inläggen mörkgråa eller svarta precis som bloggens färgschema, passande. Eftersom jag som alltid är lite seg i det där med trender och inte riktigt tycker det är min grej att hänga med så fortsätter jag, jag kommer fortsätta logga in, jag är lite ebroende av min Molgan kan man säga.

Kommentarer
Postat av: LittleDrummerBoy

du måste fortsätta blogga ! annars blir jag ju ledsen, jag läser faktist din blogg varenda dag :)

2007-10-02 @ 16:16:52
Postat av: h

och jag är också beroende...fast av dig:)
blev ju helt nojig där i början av inlägget faaaan, inte ännu en tänkte jag. för inse, hur fasiken skull ejag kunna ha koll å vad osmhänder där uppe hos dig om inyte bloggen fanns???;)
kramis

2007-10-03 @ 09:17:02
Postat av: Caroline

tack så mycket.
fick en månads sjukskrivning tills vidare, så får vi se om det räcker eller jag behöver mer sen. hur länge var du sjukskriven? jo ska försöka ta allt i min egen takt, men svårt för man vill bara stressa fram att "må bra", vilket inte funkar.. tack för att du skrev, så man vet att man inte är ensam om det. sköt om dig, kramar

Postat av: Anonym

emma kan du tänka dig att hålla en föreläsning om det där vi pratade om? åh vore så kanon att få planera in det... är iaf i februari som jag sa.
/p.

2007-10-03 @ 17:18:27
Postat av: Anonym

ja, man får väl börja så och se sen vad som händer, hur man känner efter den månaden o så.
jo känner igen det att man skämms, jag känner detta som ett sorts "misslyckande" på något sätt. fast jag vet att de inte är det, men eftersom det händer mig själv så känns det lite så. men det är väl bättre och ta tag i allt nu. nä tror inte heller folk kan förstå överhuvudtaget. ibland önskar man att man brytit benet istället så alla sett att man hade ont.
kramar

2007-10-03 @ 17:23:32
Postat av: JD

Jag la faktiskt ner min blogg me aldeles nyss, precis efter mr schulman. Inte så mycket för att han gjorde det som för att jag också har blivit lite beroende av bloggandet men insåg begränsingen med att alla visste vem jag var och att mina nära och kära läste den. Som den första killen efter Bert har jag faktiskt dessutom testat på riktig dagbok vilket visade sig va jobbigare för mina stackars händer än att skriva en femtimmarstenta. Vart så glad när jag läste att du skrev att du ser dig som en possitiv person men att de flesta inläggen är mörkgråa. Känner precis samma sak men är det inte så att det positiva i livet har man inget större behov av att få skriva av sig, att få vädra. Det är de gråa stunderna och ämnena som måste få tas upp och då blir bloggen med lite grå men ack så djup och viktig.

2007-10-04 @ 22:32:55
URL: http://ungsjukskoterskestudent.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback