Hitta en egen väg


Dagens insprationsletande har gett upphov till en mäng nya bilder.

Hur vet jag att jag väljer rätt? När är det rätt? Varför är det fel? Vem väljer? Vem måste välja? Steg för steg, en fot efter den andra, eller båda först? Jag vill inte stå stadigt med båda fötterna jag vill sväva, åtmindstonde måste väl det vara ett sätt att kanske till nästa sommar våga sitta i bikini?
Höger eller vänster. Höger hjärnhalva gör ont. Vänster knä ondare. Men vad gör det när jag ändå inte vet vad som är rätt, vem har bestämt att inte ha ont är det rätta? Smärta får ju faktiskt andra känslor att tvingas påvisas mer. Jag är trött jag är frusen och allt jag vill är att likt ett duntäcke sväva ner på sängen.

Hur vet jag vad jag ska välja och hur vet jag att jag väljer rätt? Det som är rätt idag kanske är fel imorgon. Eller tvärtom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback