Vissa nyheter gör det inget att man får reda på lite efter alla andra. Nyheter som denna gör mig glad, lycklig och förväntansfull, förväntansfull på hösten.

2009-07-13Den 21 september släpps nya albumet "Tänk om jag ångrar mig, och sen ångrar mig igen" Albumet spelades in senvåren 2009 i Grouse Lodge på Irland och arbetet slutförs i Stockholm under andra halvan av juli. Bandet är samma som på förra plattan fast kompletterat med Anna Stadling och Malin-My Nilsson, bägge välbekanta för Winnerbäck-fansen. Ola Gustafsson och Lars Winnerbäck har delat på rollen som producent. Omslagsdesignen är signerad Karl-Magnus Boske och alla fotografier är tagna av Lars Winnerbäck.

Albumet släpps även som en limiterad box som, förutom nya CD-albumet, innehåller sångboken "112 Sånger", en vinylversion av nya albumet samt ett antal fotografier av Lars Winnerbäck. Allt i en snygg box i LP-format.

Redan 21 augusti kommer dock första smakprovet i form av singeln "Jag får liksom ingen ordning". Den går samtidigt ut i butik, för digital nedladdning och till radio.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback