Kunskapsbegäret.

Blir hemma- hemma  imorgon med. Just läst igenon C:s debattartikel och vips så kom den, längtan att få göra samma sak. Det är just såna uppgifter jag älskar. Att ta ställning och argumentera i skrift. Mer retorik och mer journalistik står överst på önskelistan om kunskap men, de slåss mot organisationsteorier som jag längtar efter att fördjupa mig i. Men, ett löfte är väl ett löfte och detta år är det bara jobb som ska göras, inte vara student. Fast känner jag mig själv rätt så kommer jag tillslut inte kunna motstå begäret. Snart kommer sommarkurskatalogerna och ja, i sommar blir det nog plugg istället för bara jobb. Imorgon är det en dag närmare den egentliga starten. På onsdag har två veckor gått och då bör kontraktet vandrat hela laget runt för att till sist få en kråka av mig. Nästa vecka är det hårt planeringsjobb som gäller mässa i dagarna fem och dubbelbokad på fredagen veckan därpå. Men nästa söndag innan det hetiska veckan ska premiäras; premiär på höstens konsert följetång. Att läsa C:s artikel gjorde inte saknaden mindre, under eftermiddagens långa tupplur hann jag konstatera innan djupaste sömn att vecka två i oktober då hoppas jag vi kan matcha ihop oss. Ett måste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback