I utkanten.

Besökte vad jag tror är den stadsdel som är mest lik en förort i grannstaden. 15 åringar som pissade mot skolans entré, ett rökmoln som luktade både vanlig rök och annat. Korridorer fullklottrade med ord som jag önskar att högstadieelever inte kunde. Inte undra på att detta är den skola som har sämst betygssnitt. I chock över deras beteende utförde jag min uppgift och åkte iväg för att upptäcka att de även var skickliga med fingrarna för min vattenflaska hade fått ben och vandrade utanför bilen. Men, vill de ha en flaska med logga så är det helt ok att ta min.


Kommentarer
Postat av: Samhällsbohemen

Emma är hemskolad och uppvuxen med silverskeed i munnen :) kulturkrocken med verkligheten är enorm.

2008-09-30 @ 13:40:44
Postat av: Emma säger

nästan iaf;)

2008-09-30 @ 14:14:17
Postat av: Jocke

Den skolan är inte att leka med, har producerad ett och annat unikum ;)

Postat av: Emma säger

helt rätt!!!

2008-10-01 @ 16:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback