Allt blir vad man gör det till.

Att organisera. Försöker få struktur på dagen, på dagarna. Minns vad jag lovade mig själv i januarimörkret. Fokucerar på arbetet i tystnad och på något konstigt sätt går det bra. Morgonens oväntade nyhet  fick maggropen att vända sig upp och ned, ut och in. Jag vet inte varför. Kanske det är likt ett intrång i min privata sfär, på min privata mark. En minigsak i det stora men ändå vändes alla taggarna utåt. Igelkott. Att skingra tankarna.

Stinas mening ekar; allt blir vad man gör det till. Idag flyger kusinen från andra sidan Atlanten, jag önskar att  orsaken var en annan, jag önskar att upphävandet av tystnaden var en annan men, allt blir vad man gör det till och vad det är egentligen, är något positivt, vi står förenade igen, kanske bara tillfälligt men: Nu är det alla igen. Kärlek övervinner allt. Uppgiften till seminariet berör ämnet gemnskap; "vad och hur mycket måste man i en grupp ha gemensamt för att man ska kunna säga att man är en del av samma kultur?" Svaret föll på plats när jag gick i duggregnet. Vad vi måste ha gemensamt är skäl till att vara närvarande -en anledning, ett syfte som vi kan samlas kring och bli en grupp. Nu är det alla igen. För en stund, eller kanske för alltid, glömmer vi den där sommaren för tio år sedan och samlas. Allt blir vad man gör det till.  Jag ska köpa ett sista vykort, måste bara samla kraft även om tiden egentligen inte finns, jag vill att det ska bli rätt och precis så som jag vill bli ihågkommen.

~ ~ ~


Kommentarer
Postat av: Anonym

det kommer bli så bra så vännen. läskigt hur så enkla ord kan vara så riktiga. men det är ju så, det blir vad man gör det till och ingen annan än du själv kan ansvara för din lycka. massa kramar!/s

2008-05-14 @ 13:56:04
Postat av: Anonym

jag bir så j-a paff. du är bra på det där med fasader em, om jag bara vetat lite mer men jag förstår ändå.

kommer hem i juni men oavsett så finns jag alltid.

kramar lilla S.

2008-05-14 @ 14:26:44
Postat av: A

alla tankarna till dig.

2008-05-14 @ 19:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback