Kamrablixtrar.

Adrenalinkick.

Sockersnö och duggregn. Sofias ord går inte ur; sockersnö. Presskonferens och Skid-SM. Skratta eller gråta. Vishet eller ovisshet. Ytterligheternas dag, förflutna som gör sig påminnt och framtiden som spelar ett spratt. Jag skrattar och funderar. Spekulerar och grymtar.

Presskonferensen kunde inte gått bättre. Vi sa det vi ville ha sagt. Magin var magisk och jag trodde på vad jag sa, att här är inte den drömmande verkligheten en dröm utan faktiskt verklig. Mer sånt. Mer strössel på glassen. Att växa några centimeter av stolthet. Vi är fyra om succén för det här är just det, en succé, om inte för högskolan så för oss; tre killar och en tjej, vi är unika och förbannat jäkla bra, idag insåg jag att det varit värt alla stunder av motgång och irritation men framförallt alla skrattstunder.

Skid-SM:s första dag är avklarad. Jag är som en istapp och inget får mig varm. Jag vet vad jag önskar. Dagen har varit bra, vi har gjort det vi ska och lite därtill. Just nu är allt så som det ska vara, toppen och lite till. Tydligen är det möjligt att våga när modet sviktar som mest. Men nu är modet stort och leendet större.

http://dulivia.se
http://skidsm2008.se
image487


Kommentarer
Postat av: Alexander

Känd från radio. Hört dig två dagar i rad nu. Rena kändisen, kul att allt går bra.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback