Utcheckning från festivalen.

Vet inte hur jag ska börja. Rösten sviktar och benen sviker. Tröttheten är störst och längtan efter sovmorgon större. En lång men ändå kort intensivt arbetande vecka är över. Peace & Love  2008 har packat ihop, fast för mig inte helt och hållet, marknadsundersökningen skall analyseras i flertalet veckor. Dagen ägnats åt rivning, vi checkade ut.

Det har på många sätt, mer än ord kan beskriva, varit en omvälvande vecka. Från fullkomlig lycka till stor sorg och saknad men, ändå trots tomheten också magnifik glädje. Som ett lyckobrus genom kroppen, sockerdricka bubblandes i varje ådra. Att vara närvarande i stunden, att fånga sekunder av total frihet. Bortom scener och ryggvärk. Tankarna flygandes högt i luften, stänga ute allt men ändå släppa in det bästa; musiken. Sena nätter, långa nätter, galna nätter. Fantastiska dagar. Jag tror, jag vet, jag känner det, morfar hade gillat att höra om allt jag gjort och skrattat åt mina beskrivningar av panikattacker av kissnödighet och fobi för bajamajor liksom den mycket speciella festivallukten som liksom bitit sig fastunder skinnet. Morfar hade låssats som om han visste precis vilka band jag pratade om, han hade grymtat över den där Håkan som inte kan sjunga och jag hade förklarat att om han varit där just där, hade han också rammlat omkull för den trollkarlsliknande effekt han faktiskt hade. Aldrig trodde jag väl att just Hellström skulle vara Hellström med stor "H", stort "H" som i "Han som kan få mig att släppa allt och bara njuta med gåshud över hela kroppen om och om igen, sockerdricka bubblandes konstant i över en timme" Men, det är inte bara Håkan som förfört mig festivalens sista dag. Sugerplum var makalöst häftigt, nyp-mig-i-armen-underbart, att höra och se. Rätt häftigt, där står dom, de små liven endast några år äldre än mig och plubliken är helt vild, galen och förälskad i Peace & Loves kanske mest lokala band, lokala världsartister. En strålande sista dag som avslutades med en lugnare känsla i magtrakten än tidigare. Nästa år ska jag vara där på riktigt hela festivalen.

 

Kommentarer
Postat av: S.

och spelevinken norman var höll du hus igår runt 03? vavavaaaaaa??? ;)hahah du är så kuuul du;) haha man hörde din hosta i hela stan tror jag haha.

ses snart bebe.

2008-06-29 @ 22:26:25
Postat av: JS

Håkan var magiskt! Ett kanonslut på en bra helg. Se till att njuta av de här två dagarna nu, vila sig i form liksom :)

2008-06-30 @ 01:06:43
Postat av: miss 25

jaa! men jag vill också träffas juh!! har inte sett dig på EVIGHETER!! du måste ju komma på lite fiiika nån dag om inte annat! vi har verkligen MASSOR att prata om!! men tokfia, vart ska du resa bort nånstans?? uppdatera mig!

puss!

2008-06-30 @ 09:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback