På fjället 3.

Idag har jag upplevt O-ringen på riktigt, mitt i etapp 3. Åkte uppför fjället och befann mig i Tandådalen och Hundfjället nästan halva dagen. Nu lider jag av huvudvärk som verkar bitit sig fast någonstanns innanför ögonen. Det var en återkomst på riktigt, vandrade stjärngatan fram och skrattade tyst när jag passerade den delen av myren som en gång var min snöhög. Gick förbi tjänstebostäderna och skrattade lite till, pirrade en aning genom kroppen. Om någon bundit mina ögon hade jag ändå hittat rätt. Utmanade pirret i kroppen ytterligare och begav mig in på Skidåkarna, dejá vú om och om igen. Folk tittade en aning konstigt på mig, kan vara för mitt skratt, min konstanta nysanfall eller min outfit som inte riktigt passade in bland alla träningsoveraller. Naturen är så vacker att ögonen svider, det är fyra nyanser av grönt. Fyra nyanser av vackert.


Kommentarer
Postat av: JS

Nog för att jag alltid tyckt att du varit bättre på att hitta orden än jag varit men ändå tycker jag att jag kunnat utrycka mig ibland. Men den här bilden kan helt enkelt inte göras rättvisa med någon kommentar! Bäcken som ser ut att leda längre in i skogen än vad som är nyttigt lockar om mäjligt mer än blommorna som jag kille som jag är förstås inte vet namnet på...



Du vet, stugan hundra meter från HC ska utnyttjas även i år Emma :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback