Lägg inte så mycket energi på att fundera vad jag egentligen menar. Inte ens jag vet.

Vet inte. Kanske är det bara jag som minns sånt. Datum. Vad jag vet är att ibland kommer det som varit över mig, vissa dagar mer än andra. 9 oktober, 5 maj, 27 oktober, 6 december, 7 december, 11 januari, 28 februari, 8 mars, 30 juni, 4 september. Datumen förökar sig. Jag kan rabbla dem när som. Varje datum så betydande men, ändå så oerhört obetydligt. Jag försöker att inte tänka på att idag är idag men det är klart jag gör. När snön faller och den vita tröjan kliar. Vill inte för det är betydelselöst men ändå.

Funderar på året som gått. På skeenden, på oron, på smärtan, på sorgen. Saknaden. Men också på skapandet av en ny trygghet. Tänker att jag vill klara mig själv och vet att jag gör det men, tillsammans är det så mycket bättre. Jag är mycket bättre tillsammans. Och kanske är det skälet till att tillsammans finns, att det skapar något som jag själv inte är tillräcklig för att göra. Det är därför vänskap existerar, det är därför kärlek brinner. Tillsammans. Alla dagar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback