Skrattretande skatt.

Idag levererade brevbäraren ännu ett tungt brev. För första gången i mitt snart 22-åriga liv ska det skattas på riktigt. Skatta inkomst som i lön. Ironiskt nog visste jag inte ens vad jag tjänat 2007 men det blev en minst sagt glädjande överraskning, att jag dessutom kommer få tillbaka ett belopp med fyra, nästan fem siffror känns också helt ok, till och med väldigt ok men, att från början sluppit betala de där pengarna hade varit ännu bättre men, nu gillar jag läget. Den där nästan inplanerade resan över Atlanten i juni blev plötlsigt väldigt central igen, men det går inte eller jo, det går men, läget är ett annat nu.

Kommentarer
Postat av: Fröken Andersson

Skönt ändå att få ett sånt glädjande besked. Pengar är aldrig fel att få ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback