Födelsedag.

image622Ingen sång eller tårta på sängen men väl sång via telefonen från Göteborg och tårtbit efter tårtbit senare som envist vägrade att lägga sig ned. "Men Emma, du är ju en sån som blir gift, det syns ju", konstaterar hon den andra. Med posten kom en udnerbar hög av färgglada kuvert och telefonen plingar. SMS-et från Stockholm gjorde min dag och de övriga bara fortsatte att göra dagen underbar. Det är konstigt, trots att allt är precis så som det inte ska vara har dagen kanske varit den bästa på länge. Underbart väder, vitsippor, familjen är samlad och jag bara skrattar. Visst, jag önskar att vi hade samlats för att bara fira, nu är det inte så men, lillayster jag får agera storasyster och göra mitt för att storebror ska le. 22 känns inte mer än någon annan siffra men, i mina öron klingar den en vuxenhet som jag kanske ännu saknar men, som jag med iver .

Grattis på min dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback