Att bli en pendlare.

Brevbäraren hade pressat in en hel posthög. Utbildningskatalogerna har anlänt. Det är nu jag ångrar mig, hur kan man vara så dum som jag?, det är frågan. Borde ha sökt ett helt annat program då för mer än två år sen, nästan tre. Tiden löper snabbt.

" Politik och medier:  Politik i medierna -medierna i politiken (...) Programmet har två inriktningar; Medie- och kommunikationsvetenskap och Statsvetenskap. "

Nu sitter jag här och grämer mig, funderar på om det är möjligt att byta, så klart det är det, kanske bör jag fundera mer på det. Om bara några få veckor ska kursvalet tills våren, sista våren som högskolestuderande hade jag planerat, vara inskickat, plötsligt vet jag varken ut eller in. Finns så mycket jag vill läsa, och än så länge har jag bara kikat i en av katalogerna. Dessutom, mina tankar om att kommande termin läsa färre kurser har kännts lockande eftersom jag sitter på en del poäng extra, men nu kanske det blir ännu en termin av överflödiga men ack så intressanta poäng, frågan är om jag orkar:

- Politisk kommunikation och journalistik 7,5
- Strategisk kommunikation 7,5
- Politik och medier (en del av Statsvetenskap C, det borde väl vara möjligt att läsa bara en av kurserna?) 7,5
- Statsvetenskap C  30
- Kreativt skrivande 7,5
- Projektledning 7,5
(- Genus, film och journalistik 7,5)

Hur ska denna ekvation gå ihop? Och hur kurserna krockar med varandra har jag inte ens funderat över, än.

image315
Bild från här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback