Min stund; min chans.

Det rasslar till, plötsligt händer allt samtidigt. Jag måste ta beslut och förstå innebörden i de konsekvenser som följer i dess spår. Jag måste försvara mitt belut både för mig själv och för de berörda. Det är då jag sluter ögonen och försöker vinna tid. Det är svårt att ta rätt beslut när man vet att det är fel. Det är svårt när drömmar krockar.

Det är jag, bara jag som kan ta steget, det är mitt liv och mitt beslut. Jag måste gå tillbaka till källan och tänka på för vems skull jag gör allt om inte för min egen skull. Jag tror jag har bestämt mig, men samtidigt vet jag att om erbjudandet, erbjudanderna hade kommit om ett halvår hade jag inte ens tvekat, då hade jag tackat ja utan att funderat och funnit mig själv levandes mitt i en av mina drömmar. Får hoppas på att det kanske finns ett mellanting, att det kanske går att göra en korsning/en kombination eventuellt.

Jag tror att jag måste avsluta det jag påbörjat och hoppas på att erbjudanderna kommer åter, kanske inte samma men något. Ska försöka fokusera på det bra, inte det jobbiga som ett nej innebär, för; det är mig de ringer, det är mitt namn de känner till -den karamellen är min, bara min och jag har förtjänat det, ge sjutton i jantelag idag.

Kommentarer
Postat av: Caroline

ja visst är det fint med svartvitt. tack :)
ja, hoppas du också haft en bra helg & ha en bra dag du :) kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback