Julklapp i oktober?

Kuvert och frimärke. Ett "vanligt" (och ja, det irriterar mig att jag måste skriva ut just detta ord för att det ska tydliggöras vad jag faktiskt här menar) brev kan lysa upp mer än något annat. Snigelpost. (Och ja, även detta irriterar mig, hantverk tar faktiskt tid och ska ta tid, för hantverk det är just vad ett brev är) Brevbäraren ströde mitt i den virituella föreläsningen och en hel hög reklam damp ned men också ett lila kuvert med ett lila sidenband i rosett runt. Det tog några minuter innan jag insåg att det faktiskt också måste öppnas, inte bara beundras. Innuti, förtåss, de perfekta orden i perfekta rader och urläcker layout. Har fått årets första inbjudan till Julfest, nu sitter jag här och funderar på hur jag ska hitta en julklapp för 25 riksdaler att ta med mig.

Kommentarer
Postat av: Stina

ååååh ja riktigt ser framför mig hur fiiint det är!!! :D visst är det underbart med (snigel)post?!?! jag och mamma satt och pysslade och gjorde "scrapbooking"kort igår så jag ska posta ett sånt till Johanna idag hihi Vi borde pyssla och göra kort nån dag!!! :D kramkram!

2007-10-08 @ 13:27:20
Postat av: JD

handskriva brev är lätt underskattade. Men ska tilläggas att jag älskar all post. Lika spännande varje gång jag öppnar brevlådan för att se om det dimper ut ngt vackert brev denna gången.

Postat av: O

Nix det har den inte.. Men den syns knappt vaa? Är skitsvårt att få till det där bra, macens skärm är mkt ljusare än många andra.. Det är knepigt! Förstod du ngt av Giselas mail? Har vi lektion imorrn eller ej troo?

2007-10-08 @ 21:23:12
URL: http://utslag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback