En ny smakupplevelse

Den har stått i kylen i två veckor nu, den lilla finurliga "bagen", eller påsen. Idag sammlade jag mod och provade. Idag har jag ätit bearnaisesås för första gången i mitt liv. Detta kan tyckas en aning märkligt men, det finns en anledning till varför jag aldrig smakat denna krämiga personlighet tidigare. Ägg. Ä-g-g. Bearnaisesås är bannlyst för oss äggallergiker och jag trodde inte jag skulle få prova den där såsen som brukar rankas högt på "tycka-om-listan", men så fann jag den. Bearnaisesåsen utan ägg. Tacka Rydbergs.
image348
Så mitt omdömme om denna sås jag fått för mig ska vara en upplevelse som förlänger livet;
Ok, men nog är mitt traditionella alternativ, café de paris godare, men kanske handlar det om att vänja sig.

Kommentarer
Postat av: MackieDee

:-) Beasås som är så gott;)..:-)..Men som du säger..allergi är inget man vill leka med..

Hoppas allt är bra en dag som denna:-)
kram

2007-10-21 @ 15:24:29
Postat av: JD

På tal om notting hill. Håller med om att man bara skulle vilja kliva in där, jag vill tom öppna en bokhandel i London bara för den filmen. Hur underbar som helst..Såg att tv3 visar den på tisdagkväll kl 21.00. Bara att se till att inte boka in något annat den kvällen och mysa ihop sig i soffan och stiga in i filmens underbara värld. =)

Postat av: JD

Jo föresten, måste ju säga att varm bearneisås e extremt mycket godare än kall färdig sås, men å andra sidan kanske inte den finns utan ägg..borde inte vara så svårt att tillverka tycker jag

2007-10-21 @ 18:48:59
URL: http://ungsjukskoterskestudent.blogg.se
Postat av: Emma

JD: Vet du vad det bästa är? Att såsen jag åt var varm, man värmer denna lilla "bag" i varmt vatten och så blir den som den ska vara det vill säga het. Måste nog vänja mina smaklökar.

2007-10-21 @ 19:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback