SOMMAR SOMMAR SOMMAR

Jag var liksom en kalv som aldrig varit ute i hagen när jag spratlade ut från tentan halvvägs med gråten i halsen och skratten bubblandes där inne. Sommaren slog emot mig och jag rammalde in i dimman av maskrosgrejs som yrar i luften. Kännde mig fri men fast. Tentan gick nog åt skogen men jag tar det piano och tänker på allt trevligt jag ska göra närmsta dagarna som jag skjutit upp så länge. Det är sommartider. Det är vänskapstider. Det är sista helgen med E på obestämd framtid men ändå är humöret gott. Firade den lilla ledigheten som nu påbörjats med J och magen kurrar belåtet i grekiska takter. Vi har sprungit också och plaskat lite i vattnet med fötterna. Tänker på alla sommrarna med orkestern och visst känns det tommare än tommast i år, tror jag måste skicka ett mail och be om en återträffs-konsert i alla fall hur ska annars sommaren bli till en riktig sommar? Har städat, har städat ihop alla skolsaker och lagt dem i lådan där de ska ligga tills september. Skönt, så oerhört skönt så det inte går att beskriva.  Fick en ny klocka idag, snälla föräldrar är bra att ha.


Kommentarer
Postat av: Stina

fy faan va vi är braa Emma!!! nu är jag också klaaar klar klaaar för denna termin!! underbart, galet skönt! Vin nästa vecka är ett måste!!! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback