Solsken...


... jag ska plugga utomhus och njuta dagen lång trots en helt berg av böcker och anteckningar som ska in bland de grå där uppe. Kvällspromenaden igår med möte av stans alla studenter satt sina spår, försov mig ännu en morgon. Idag ska EU:s lagstiftning och demokratiska underskott studeras liksom Sverige och EU som ett. Trodde jag var positiv till det europeiska samarbetet ack så fel jag hade, säger du federation och Europa i samma mening och jag blir ilsken som ett bi.  De tre paradoxerna med EU-samarbetet som den svenska besfolkningen uttalade i en undersökning i början av vårat medemskap talar för sig själv:
- EU är demokratiskt men, ingen demokrati
- Politiken flyttar men, demokratin stannar kvar
- Sverige avyttrar suveränitet men förblir suveränt.

Nu väntar trädgårdsbodet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback