Midsommar

Svensk midsommar. Himlen är så grå som den kan bli. Rengtunga skyar skymmer solen. Myggen biter. Värmen är bara ett minne. Jag vet inte om midsommar är någon högtid för mig. Morfars uttalande igår gjorde mig irriterad "ingen midsommar utan sill" och kanske är det där förklaringen finns. Jag har fått lov att vara utan sill i hela livet och kommer så förbli. Men midsommar för mig handlar om något annat än dom där små fiskarna. Midsommar för mig är startskottet för den riktiga riktiga sommaren. Midsommar handlar om fest och familj, nytänkande och tradition.

Midsommarfesten på aftonen var trevlig men myggorna var intensiva. Jordgubbarna och maten fårn dagen gjorde mig mer än omtyckt av de små rackarna. Kul var det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback