Framme

Uppsala. Framme nu. Har avverkat en heldag på stan med kusin. Vi har shoppat loss rejält, åtmindstonde jag. För en ovanlighetens skull lyckades jag hitta precis det jag sökte och öppnade inte plånboken för något mer onödigt än ett par fjuttiga örhängen. Känns bra det här, nästan för bra. Bor som en prinsessa här på Drottninggatan med slottet på ena sidan och domkyrkan som väckarklocka på den andra. Dessutom är min säng så hög så jag nästan måste använda stege för att ta mig upp. Tror inte dom fattar att dom kommer få lov at kasta ut mig härifrån innan jag vill åka hemmåt igen. Här vill jag också bo. Förutom en heldag med tyngre och tyngre väska har vi setat på en av bryggorna längs ån och slappat, avslappnat till tusen tills en duva störde min frid. Är det nått som det fins gott om här i staden så är det dessa förbannade fåglar. Kom nyligen in från en kvällstur, borde ha sprungit men vi traskade snabbt istället och babblade i mun på varandra, minst lika bra träning som nått annat.


Kommentarer
Postat av: Stina

ååååh meeen va härligt!!! rackarns va avis jag blir!! Undra om inte jag ska ta mig en liten minisemester till uppsala senare i sommar jag med... min bror och hans tjej bor ju också mitt i smeten där = perfekt! :) Själv ska jag och Lina göra nytt försök till isglass här hemma, så när du återvänder kanske vi kommit på ett nytt recept som faktiskt smakar GOTT!!! ;) Kramen!

2007-06-26 @ 08:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback