Ett försök att skingra tankarna....

Har tenta om ett litet tag. Några timmar mellan mig och ovisshet kommer bytas ut till många timmar kliandes i huvudet. Finns så många borden just nu men ett beslut är ett beslut; jag ska inte läsa mer innan det är dags utan det jag kan kan jag och inget mer går att få in. Käkar fruktsallad och snart dags att äta. Letar nya sätt att bota rinnande ögon och konstanta nysattacker, hoppas finna svar. Har skrivit lista för em/kvällens shopping med stress som rubrik. Mycket måste inhandlas innan klackarna ska upp i taket.

Längtar lite och längtar mycket till denna stund om en vecka, då kastar jag in handduken och tar lov innehållandes massa härliga återseenden och jobb men tyvärr också ett hejdå på oviss tid. Nu kommer blajandet igång här... Ska bli underbart att kunna cykla till andra sidan lilla staden och få utlopp för sina tankar inte bara skriftligt utan även muntligt. Tror det blir en bra sommar i sommar, inte bara vädermässigt utan även känslomässigt. Tror det blir en massa skoj och en massa härliga minnen att rama in när löven faller. Enda molnet i lilla staden är väl krockande arbetstider och kvalitetstid som uteblir men de få stunderna som ändå blir av ska tas till vara. Blir en och en annan resa i sommar alla med samma destination, det sägs att resa långt för kärlekens skull känns som korta resor -det hoppas jag på för hur ska det annars gå. Dessutom hoppas jag på att SJ inte höjer sina priser för mycket under sommaren utan att en enkeltur kan ligga runt 100 kronor plus minus nån krona hit och dit. Falun kommer också bli välbesökt i sommar, kommer inte klara av att vara där borta allt för länge utan att längta lite hem. Hoppas på att nya rummet i lilla staden ska bli klart i tid och jag kan belägra det och fixa så som jag vill ha det medan tid ännu finns och inte arbete står på schemat sex dagar i vackan 9-19.

Nu börjar nerverna göra sig påminnda igen. Fy för skakande ben och händer. Nu satsar vi hårt och slänger oss ut i den ovissa tentavärlden. Det borde gå, det kanske till och med kan gå bra. Hoppas kan man ju.


Kommentarer
Postat av: O

Ooyeah! :) Hoppas det går grymt med tentan...

2007-06-01 @ 11:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback