Gammal tant med fjortisfasoner

Jag har blivit äldre. Min kropp orkar inte som förr. Hela dagen har gått åt till att återhämta mig från gårkvällens ytterst oplanerade fest. Tydligen har sommarens lugna helger satt sina spår och kroppen reagerade som aldrig förut. En svettig dag på jobbet de få timmarna vi hade öppet och övertid innan vi i full fart shoppade loss i grannstaden. De två timmarna som spenderades med fler och fler kassar gick alldels för snabbt. Någonstanns mellan provhytt fyra och fem togs beslutet att den lugna hemma kvällen skulle ställas in. Sista kvällen innan vi sprids åt olika håll igen. Tillsammans med mygg och getingar blev kylan ute plötsligt medlehavsvarm. Trevlig men för (alldels) sen kväll. Fotoblixtrar överallt och kvällen finns väl dokumenterad, leka framför kameran var visan för kvällen. Kul då och kul nu.

IKEA idag och en massa nya möbler, men jag besökte mest toaletten och övriga besökare trodde nog jag var gravid; likblek och med konstiga ljud på toaletten. Pinsamt. Inköpen blev trots mitt så kallade tillstånd perfekta och imorgon inleds sista arbetsveckan innan flytten äger rum. Äntligen.  


Vännerna
Ewe, Jenny, Sandra (och jag)

Kommentarer
Postat av: Stina

glömde ju fråga va du köpt för möbler?!?! =) va spännande!! åååh va kuul med ikea!!! ja vill också åka dit snart... alltid skoj även om man inte behöver nåt =D

2007-07-29 @ 21:51:16
Postat av: Fundri =)

Vilket härligt gäng! Äntligen tillsammans igen, men kvällen gick som vanligt alldeles för fort, men trevligt var det :D
Puss min pussgurka!

2007-07-30 @ 22:08:12
Postat av: Kajs

Nu blev min dag genast mycket bättre:)
Har varit i Spanien som du vet men vete fasen om du inte är brunare än mig(har du hoppat i en tank med fotokemi?;))
Känns som om jag missat så mycket, men nu känner jag mig uppdaterad, har läst din blogg upp och ned ned och upp=)
Så, schysst frilla du har numera och kul att du jobbar och svettas;) och så förståss underbart att NI är ett "vi" fortfarade. Sötare par får man leta länge efter.
Kramar K.

2007-08-01 @ 10:19:45
Postat av: Anonym

Ååå, hade gärna velat vara med den kvällen! Hoppas du/ni kan komma på grillfest i storstan snart! Puss o kram!

2007-08-01 @ 19:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback