En annorlunda kund.

Vingslag förknippas med att lägga i högsta växeln och springa för att ta skydd. Fåglars vingar som flaxar skrämmer. Men här i butiken har jag i nu en timmes tid haft ett trevligt inslag. Den öppna dörren pinglade till och en glad citronfjäril flög in, den tittade runt liksom alla andra bland ramar och kort innan den begav sig så som man gör som kund fram till kassan och mig. Där satt vi ett tag och tittade på varandra. Citronfjärilen så ut att fundera och tillsammans gick vi till den andra sidan av lokalen och satt oss där istället och citronfjärilen tittade noggrannt in i skåpen där kameautbudet är gigantiskt för tillfället. Gillande flög den runt och satte sig både på den ena och den andra linsen för att inspektera. Vi hade det trevligt. Nu funderar nog citronfjärilen så det knakar i de små spröda vingarna vad den ska göra härnäst på sin runda. Just nu sitter den på min fot.


Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha gud s söt du är:) hihi blev att tänka på din älsklingsfilm när du var yngre där meg ryan pratar om en fjäril som nog köppt sig en hatt på bloomindales:) (som jag förövrigt shoppade presenter i igår)
här skiner solen och jag typ dör snart....ska bli kul att koma till sverige igen.
kraaam //

2007-07-13 @ 14:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback