Det är en speciell dag idag och jag vet varför

Vet inte vad som är påväg att hända eller vad som sker i nuet. Jag lever i min egna lilla värld och tiden tickar på utanför. Hos mig är tankarna obegripliga och alldeles för många. Anade att det skulle bli jobbigt men inte så här ensamt.Jobbar förfullt. Fötterna är stora som fotbollar och nästa vecka är det Dalicarlia cup som ska plåtas. Hettan i ateljén/labbet/butiken är mer än het trots att solen verkar ha tagit semester. Bläddrade i almenackan och insåg att det borde jag inte ha gjort. Förstår inte hur de tidigare så tomma sidorna nu kan vara fullklottrade. En gåta. Dagen idag omges av en halvdan cirkel i lila. Lila, eller gredelin som vissa envisas med att benämna denna färg, används flitigt för att markera när det är något speciellt med en positiv rubrik i min kalender. Glädjen infinner dock inte riktigt idag trots färgen, men ett litet leende har följt min väg dagen lång. Dagen vore fulländad om telefonen åtmindstonde gav ifrån sig ett litet pip för den är skrämmande tyst och har så varit en en veckas tid. Men hoppet lever ännu. Jag vet i alla fall vad det är för dag idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback