Måndag

Ännu en måndag. Ingen bra dag. Klockan ringer obehagligt tidigt och golvet är svinkallt under fötterna innan jag hittat mina duntofflor. Gröten bränner fast och lukten är hemsk men på nått sätt så är gröten kanon under ett täcke av äppelmos. Blev snabbt klar och hann med att mysa lite extra innan det var dags att springa mot bussen. Väl på Lugnet möts jag av en lapp som antyder att föreläsaren kommer att bli något försenad, efter 50 minuter gav A upp och ringde för att kolla läget. Som befarar, föreläsningen inställd eller snarare förflyttad till fedag. Pust. Där rök många sovtimmar och pluggtimmar i ett nafs. Kunde inte stå emot suget utan gick vägen förbi väskaffären med rea på vägen hem och med mig från stan hade jag ett glatt leende på läpparna och en ny väska i en gigantisk påse. Klassiskt svart praktisk och snygg både för fest och skola.

Plågar mig genom *Kommunistiska manifestet* och skakar på huvudet åt språket från 1800- talet. Ska plåga mig några timmar till sedan dags för en promenad och lämna tillbaka gårdagens film "Brodeback mountain", en riktigt bra film. Både E och jag är nog mst imponerade över att man lyckats förändra/föråldra karaktärerna, att man låter dem åldras i filmen och det ser helt naturligt ut. Mäktigt foto, snygga färger.

Ny favoritfrissyr: Fläta (håller de busiga lockarna på plats)
Är trött, kanske dags för en tupplur? Måndag, måndag, måndag.
Lördag var kanon och söndag mysig till max. Bra avslutning med restaurang-besök.

Kommentarer
Postat av: d

Jag är så trött på allt! Tur emma att du finns så jag kan skratta gått åt någon annans olycka...

2007-01-29 @ 14:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback