Lady in red

Sitter i den röda adidas hooden och lyssnar på Simply Red, fäller en tår och så en till, om och om igen. Känner mig ensamast i världen, varför försvann ni alla samtidigt? Hur kunde jag plötsligt vara den enda som blev kvar i norr? Visst, inte nordligaste norr utan snarare nordligaste syd, men avståndet till er känns ofantligt enormt. Kan inte ens räkna så långt som det antal meter det är.

Idag har ännu en statsvetenskaps föreläsnings klarats av, shit så spännande det är. Statsvetare låter som en lockande titel, men innan drömmarna får en chans att springa iväg så ska jag nog noga kolla upp om det innebär uppsats gånger 2 igen. Bror har varit här i dag, härligt att köra bil och parera de många sladdarna jag lyckades få pga halkan. Bror bjöd på mumsig men ack så onyttig pizza och sen ännu smaskigare fika. Vi har haft en bra dag, jätte bra dag. J har varit här under kvällen och vi har planerat för festen imorgon, en inbjudan plingade till i mobilen under dagen och det verkar trevligt. Men detta innebär, denna helg krävs att två klädproblem blir lösta. Blir nog vitaskjortan och stuprören imon för att spara det svarta till lördagens festival.

För att bota huvudvärken och den begynnande migränen drack jag en kopp kaffe runt 19-tiden, dumt gjort nu verkar det omöjligt för John Blund att hitta mig. Så här sitter jag och bölar med dunkande huvud och ett öga som snart hoppar ur mig i den röda tröjan och känner mig som allt annat än en lady in red.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback