Kontoutdrag & andra "trevligheter"

Ännu en dag som började genom en stark ton i väckarklockan som i sin tur skakade liv i mig. Tvättstugan och frukost med OC, låter nästan som en bra början. Utfört lite nytta (förutom tvättningen) jag har städat garderoberna och byråerna, så nu har jag väl ordning några dagar typ fram till lördag kväll då jag får panik och ett psykbryt när jag inte hittar nått att ha på mig. Jag vet hur det kommer blir, samma sak varje gång.

Sliter med statsvetenskapen, plågar mig med intresse genom kapitel för kapitel om ideologier i vår tid. Konstaterar medan meningarna att mitt "val" är det rätta, samtidigt skrämms jag över att ideologier och skillnader mellan dem är grunden till varför vi har de konflikter vi återfinner i världen. Ska väl erkänna att OC -boxen går varm, får skylla på att S vill ha den på fredag så jag måste kolla minst 4 avsnitt per dag, minst. Ska bli kul på fredag, S och J kommer hem till mig, även om jag verkligen borde plugga på fredag så känner jag att jag vill ta mig tid för dem. S flyttar till Österrike om en vecka och lever i Alperna och J har jag inte träffat på så länge, så länge. Kommer bli en trevlig fredag. Hoppas att lördag kväll blir detsamma med kårfestival, äntligen är det dags att ta ur festskorna ur garderoben igen, så jag har längtar och väntat!
Fick kontoutdrag idag och för en gång skull läste jag det med glädje. Ligger på stort plus och då har jag ännu inte fått bidrag från CSN eller lön från regionen, spännande!!! Dags för en lufttur i solskenet, önskar att jag hade en skidbacke i närheten (ok har jag ju, men Källviken har inte öppnat än)
Är skidåkningssugen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback