Klockor, astma och intro

Så var det dags igen, skolbänken. . .

Klockan ringde tvättstuga tidigt och E hoppade upp ut i kylan och hem till sig medan jag sommnade åter, sov alldeles för länge. Kylan slog emot när jag stack ut nästippen utanför dörren och påvägen till bussen som jag lat som jag är tog till I13 och kom så den väntade astmaattacken. -22 är kallt. Burr.

Var lite nervös för idag, en ny klass som jag ska gå med några veckor, spendera hela våren med. Mina förutfattade fasor infann sig, alla i princip har läst tillsammans i en termin tidigare och är tajta med varandra. Och vad är MKV? Det var frågan jag fick efter presentationen.  Som om dom blev så mycket klokare efter att jag utalat kanske det bästa "hänga-gubben" ordet. Intensiv introduktion som skapade en massa ångest känslor och panik.

Ska strax ta tåget till lilla staden, låna böcker, träffa Sofie och sen träna med kåren -längtar. Blir en konstig vecka, bara att bita hårt i sura äpplet. Jag ser fram emot nästa tisdag, saknar mamma och vill se vilka av mina önskiningar som uppfylldes där borta i solen.

Saknad, ja, jag saknar J  och H oerhört mycket. HAr glömt bort hur de låter när de skrattar, känns tomt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback