Flingor, puder och längtan

Drar upp rullgardingen och äntligen möts jag av flingor som sakta singlar ned mot marken och lägger sig som ett härligt vitt puder. Det är som om en bit av molnen där ovan faller ned, ett mjukt täcke.
-Underbart.
Längtan efter skidorna, de blänkande nya och ännu obeprövade är gigantisk. Snart kan inget hålla tillbaka mitt begär efter träningvärk i vader och fröfrusna röda kinder. Vill känna backarna svicha förbi mig under skidorna och böja kroppen runt stavarna. Vill ha mina googels på näsan och känna solen värma så det uppstår roliga konturer i ansiktet efter en dags åkning.

Ska ta på mig nya skidjackan och ta en liten promenad i pudret, glida fram på mina kängor och längta mig bort till fjäll och dal. Kanske göra en snöängel eller två innan det är dags att gå till tåget.
då det

Hittar ett kort från ljuva skidåkningsdagar från ett kallt fjäll förra året och jag drömmer, åka nedför: NU.

Kommentarer
Postat av: J

ooooh! så sjukt sugen på skidåkning jag med. kanske en tur i helgen? fast då får du lova att åka med mig i barnbacken.

2007-01-30 @ 10:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback