En vanlig måndag?

Vaknade och saknade att inte få titta in i det gröna och det blå ögat, trodde jag skulle frysa ihjäl, usch inte minndes jag att jag hade en så stor säng. Pallrade mig upp för att upptäcka att filen var slut, in i badrumsskået för att där möta även en tom tandkrämstub. Bra start liksom. . .
Klockan slog kuckeliku samtidigt som jag begravde mig i böckerna.

Nu sitter man här, äcklig i håret och med myskläderna på -känns som en déja vú av uppsats tiden. Fast den tiden är ju inte rikigt över än utan pågår några dagar till så, mitt utseende är väl försvarbart. Sliter med den uppsats jag ska opponera på, attans tanten somskrivit den är ju grym hittar inte ett enda litet hål någonstanns att fylla ut. Jag som hoppades att det var en stor ballong att sticka hål på även denna gång. T_y_p_i_s_k!
Ska väl fortsätta, min sötnos sänder radio idag 88.8 kl 16.00, ska bli trevligt sällskap i pluggandet som idag ska pågå längelängelängelänge, jag ska plågasplågasplågas....ja det ska jag.
Vill ha magont. Ja, jag VILL ha den där bekanta värken nu, det brukar ge tur.

Mamma åker till USA på torsdag, tänk att även jag hade kunnat få tilbringa tio dagar i vårsolen där borta mellan Boston och New York men nej då, det ska gås i skolan och studeras hårt. Bjuden och allt och tvungen att säga "nej tack" med längtan i blick (kompenserade det med att överlämmna en gigantisk önskelista, eller önskelista var nog fel ord mer beställningslista)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback