Alltid den lilla prinsessan

Ringarna glimmade
Skratten klingade


Det känns så konstigt, de andra växer men jag kommer nog för alltid att vara minstingen, släktens lilla prinsessa som inte får höra alla historier och alltid vara den flickan man klappar på kinden och säger "oj vad du växer" och dom små barnbarnsbarnen växer ikapp och förbi.

A och H är förlovade och flyttar in i sitt hus snart, J och P har två barn och det ena når tio års-strecket om bara några månader , U och A:s gull är ännu äldre men själv så är jag lika gammal. Alltid. I deras ögon kommer jag alltid vara den lilla kusinen som har med sig en hel resväska med leksaker vart hon än åker och alltid sitter där snällt på golvet och leker för sig själv eller sitter snällt med vid bordet och lyssnar med tindrande ögon och lockigt hår. Dessutom är hon rädd för gubbarna och hostar av röklukten.
Trodde dom ja.
- resvöskan med leksaker är utbytt mot en gigantisk handväska med "surviving kit" inbyggt
- männen är älskade
- röken är beprövad

Även en prinsessa växer. Och glorian hamnar allt mer på sné.
Men i era ögon vill jag vara den ni ser, alltid den lilla prinsessan.

Kommentarer
Postat av: U

Jasså du, du vågar äntligen erkänna? Haha, har nog förtått det hela tiden... "beprövad" joho du;)
För mig är du pinsessan hela tiden kanske om jag har tur nångång är du min prinsessa fullt ut, så länge får jag dela dig med resten av världen;P
Haha

2007-01-16 @ 14:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback