Tankar lutandes mot en diskbänk

Förstår inte vad det är med mig och diskbänkar. Med händerna plaskandes i vattnet kommer de stora insikterna, de stora tankarna och framför allt lösningarna som annars verkar vara gömnda långt långt in under pannbenet, där med händerna i gulahandskar bubblar de fram liksom diskmedlet. Kanske det är detta som gör att jag alltid drar mig för att diska samtidigt som jag inte står ut med att se ett odiskat glas stå där i det silvriga. Det är som pest eller kolera eller kanske snarare nått positivt. Idag kom insikten eller snarare påminnelsen om att det är dags att planera för hösten, snart ska kursvalet vara inlämnat (eller ok, april, men i min värld är det snart när det gäller beslut)  Som vanligt alldels för stora tankar och beslut att brottas med. Igår berättade E om J och hans flickvän som flyttat till en ny lägenhet som var gigantisk och ligger mitt på stan, min tunga släpade nog efter mig när jag gick sånt sug av att vara i deras sits. Började leta lägenhet så snabbt jag kom från föreläsningen idag, med min vanliga otur så var antalet 1:or samt  2: or lika med noll. Så sitter nog kvar här framöver. Trött som sjutton, jag sympati jet-laggar nog med mamma. Sovit skönt i natt, de jobbiga och läskiga drömmarna höll sig undan.

I tisdags kväll var det dags för mamma att packa upp resväskan från staterna. Det var som julafton, om inte bättre. Så igår kväll när jag återkom hem till mig och det var dags att stuva in det hela någonstanns var jag tvungen att lägga fram allt på soffan och bara beundra. Inte visste jag att mamma var sån shoppare, en sån duktig. Önskelistans innehåll uppfylldes flera gånger om, det enda jag saknade var jeans, men det skulle jag aldrig tala om högt. Så nu sitter jag här klädd i nytt från top till tå (i princip om man då borstser från jeansen) Tänk att jag blev nog minst lika glad för innehållet i en av påsarna som för själva påsen. En gigantisk Victoria´s secret påse som jag lätt kunde hoppa ned i och gömma mig i. Jippie så glad jag är!
T-shirt´s i flertal med härliga tryck (fattar nog piken med den som skriker ut "date cute merry rich" bara för att jag råka yttra de små osyldiga orden nångång bland löven) Två handväskor en DKNY (yes!) och en från Victoria´s S. Därutöver en massa annat trevligt som klänning gånger två, tröjor gånger flera och skrivböcker, vanliga böcker och härligt doftande tvålar. Mysigast av allt var nog morgonrocken från VS i ett så mjut material så den nästan är läskig att ha på sig. Läskigt mysig. Jag är lycklig till tusen och bara myser runt och öppnar mina lådor för att kika på saker och ting.

Förelsäning idag, intressant som tusan och jag blir bara mer säker på att den politiska ideologi som jag bekänner mig till är helt rätt. Var dock en aning jobbigt att släpa sig till skolan även denna morgon, får se till att det blir föränding på den fronten ska sova ut i alla fall en dag den kommande helgen samtidigt som jag ser till att plöja genom böckerna och alla uppgifter. Dags att återgå till disken och se om gröten har slitit sig loss från kastrullen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback