Melodier och kärlek

Återigen lördag, om en vecka så har jag svettats klart och kan pusta ut i några välförtjänta timmar innan det är dags att börja läsa igen då nästa kurs börjar på en gång.

Idag: Långpromenad i det mulna vädret och i den slaskiga snön; ett steg frammåt tre tilbaka och halka gånger flera. Därefter beprövade jag min brandvarnare helt utan mening, grannarna knackar på och frågar om allt är som det ska vara och möts av matos, pastan på full kokning var orsaken till att larmet ljöd högre än högst, pinsamt. Pluggar mina ideologier även idag, håller på att strukturera upp dem i modeller och njuter varje gång jag får trycka på "print" och sedan kan lägga ännu en ideologi till högen som är gigantisk.
Som den nörd jag är har jag förlyssnat på kvällens bidrag till festivalen. Sebastians låt är mumma, Marcus är en höjdare och Måns går nog långt precis så som experterna på TV resonerar. Tror att Sonyas låt är en låt som kommer ligga på Svensktoppen länge länge, det är en fin text och hon sjunger alldeles fantastiskt. Hem till E sen och bli bjuden på middag men innan dess är vi båda duktiga studenter på varsitt håll. Tur att vi planerat in kvällen annars hade jag inte vänt en sida idag, men tävlingen oss emellan går vidare och idag ska jag vinna igen i antal lästa sidor.

Dumma dumma frisör som ska ha barn när jag ska klippa mig. Tror jag snart fixar till skatboet själv. Förrsten visst är det väl ändå tillåtet att äta godis på lördagar? Blir nog en tur till macken och köpa lite energi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback