Kyligt

Det var kyligt som tusan när jag begav mig ut på dagens första promenad med skidmunderingen på för att lindra det stora suget efter skidåkning och ömma vader. Känndes som om jag lyste upp hela Elsborg med min turkosa mössa och mina turkosa vantar, en trevlig pensionär log och sa god förmiddag. Begav mig till mina promenadstråk söderut men planerna fick revideras då jag fick syn på en död duva på bron, vägrade ta ett steg närmare än vad jag var. Livrädd (trots dess livlöshet) la jag benen på ryggen och fick upp ett rejält tempo i min gång vilket gjorde att kylan nästintill blev ett minne blott förutom påminnelsen i dess bitande i mina allt rödare kinder.

Efter ett astmanfall, en halkning och en bortdommnad näsa tog jag en tur på Hemköp och har nu försäkrat mig om att morgondagen kommer vara mycket bättre att vakna till än idag då jag upptäckte att havregrynen var slut när det var frukostdags.

Mormor fyller år idag, har ringt och grattat och samtidigt haft en debatt och de politiska ideologierna som jag till min egen stora förvånig tror mig ha greppat så pass att jag kan diskutera dem och se skillnaderna men framför allt likheterna utan att känna mig förvirrad till tusen. Kan till och med några riktigt bra citat från de klassiska verken. Tänka sig att till och med mormor förstod min agg mot den radikala feminismen, tycker att det är helt fel att om man idag som politiker inte titulerar sig feminist kan packa portföljen och gå hem. Självklart tror jag på jämnställdhet, men tycker att frågan kan stanna där.

Matdags och dessutom har jag kommit på vad jag vill ha i födelsedagspresent, måste bara se till att komma ihåg det. Måste också komma på en trevlig 25-års gåva till storebror.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback