Alla hjärtans bultande dag

Vaknade tidigt, riktigt tidigt och stressande runt för att hinna allt som skulle hinnas innan det var dags för det första mötet som anställd på Informationsavdelningen H. Dalarna. Sprang med bultande hjärta till kärleken och genomförde min planerade aktion innan jag jagade vidare till bussen i snöyran.  Med hår som ett troll intog jag så regementet för att upptäcka att mötet visst var en halvtimme senare än vad jag hade skrivit upp, men tur var väl det så jag hann torka någorlunda och pusta ut. Efter möte och utdelande av uppgifter och uppdrag bar det av till nästa ställe och föreläsning i radikal feminism vilket kändes väldigt fel denna alla hjärtans dag. Blev mest irriterad på föreläsningen, att som föreläsare ge en objektivbild av en ism är viktigt vilket denna inte klarade av. Tycker feminism är ett uttjatat ord som snart kommer att förlora sin egentliga mening, att prata om jämställdhet känns vettigare och genom att föra diskussionen under den parollen tror jag att man når längre.

 

Hela ljudgänget väntade på mig i Ljushallen när jag irriterad kom ut från föreläsningen –den sista innan tentan, och tillsammans halkade vi ned till stan. Helt slut efter dagens äventyr och stupar ned i soffan innan det är dags att plugga lite innan kvällens festligheter. Överraskad av E och hjärtat slog volter som kunde gett stora utslag på richterskalan, därefter var jag tvungen att vila ett slag till innan det lev panik och full fart i duschen och lockarna ville inte bli raka så trollet fick vara med på fest istället. Klädbyte fem minuter innan avfärd och tjejerna väntades utanför i hoppiga bilen. Skojigt värre med tjejgänget och Johanna som hittade en bobbyhatt. Blev en mysig förfest innan det var dags att bege sig i finkläderna till invigningen av Kåre. Toppen trevligt och känns som om äntligen har vi en kår att vara stolta över, liksom ett studenternas palats med marmorgolv all over. Finklädda människor på alla våningar men finast av dom fina var min E som skulle kunna vara kostymmodell, tror jag sken som en sol av stolthet. Kvällens band Melody Club var otroligt bra och hela golvet sviktade av glada studenter som sjöng med. Kvällen blev sen bland kristallkronorna och tröttheten idag är mer än gigantisk.

Summa summarum, det blev en oerhört bra alla hjärtans dag och för första gången någonsin så blev dagen inte till en dag av ångest och funderingar utan total närvaro och lyckorus. En riktigt underbar dag med hjärtat bultande.
                   alla hmin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback