Natten går tunga fjät

Igår var en sån där dag som gav mersmak på livet. Det var mer stress än någonsin och morgonen var fasligt tidig men, dagen var en bra dag. Jag skrattade mer än annars och kännde värmen innombords sprida sig. Människor var lite vänligare och log lite oftare. Jag tyckte om mig själv och var så där som jag alltid borde vara, sprudlande glad och kvick. Vi höll ut till sent igår och trots förlusten i TP kännde jag mig fortsatt nöjd. Nöjd över att saker börjar ordna till sig, att prioriteringarna redan gett resultat. Middag igår kväll och vi skojade mer än någonsin och tror vi båda kännde; "äntligen". Vi två blev till fyra middagen smakade, sedan rullade vi till Gamla Elevrket och lät öronen lyssna för att sedan rulla hem hit igen och fortsätta där vi slutade.

Skulle gått upp tidigt idag, det är kroppen van vid denna dag efter år av Lussande, men i år sussade jag istället vidare och ögonlocken är motsträviga som aldrig förut. Gammla tant har gått och blivit känslig för alkohol. Lucia är för mig förknippat med allt det där som ger värme, det är en innerlighet som ä obeskrivbar och kanske något av det vackraste som finns.
Lucia. Kommer osökt att tänka på 2004 och lussandet under rubriken Ludvikas Lucia, jag vill igen.
image398

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback