Att packetera julen

Nu är det bestämt. Imorgon åker jag mot jul. Bygger klädberg i soffan, fotöljerna och på sängen; man vet ju aldrig vad som sker eller vilka inviter jag får. Golvet består av paket som ska slås in, än så länge får de oinslagna paketen slåss med dammråttorna som jag äcklas av men ska råda bot på imorgon när dammsugaren kommer. (Den mycket välvalda bilden är dock tagen på förmiddagskvisten då packningen fortfarande var rimmlig)

Ett paket har papper på sig, mitt paket som jag ska öppna
, det är lockande att öppna det nu, väldigt lockande, men måste hålla mig; det är ju bara fyra dagar kvar och har jag lyckats hålla fingrarna; de nyfikna i styr hitills måste jag klara mig några dagar till. Paketet är stort och tungt; mina ögon glittrar. I övrigt är dagen en lång uppförsbacke, huvudvärken är större och mer, illamåendet detsamma. Snart börjar sista föreläsningen för året och jag måste se till att pina i mig lite mat, dricker äppeljuice och psykiskt så hjälper det mot värken. Egentligen är idag en bra dag; i mitt klädletande inför jul fann jag min favorit myströja; den rosa Boston. I övrigt packar jag klänningar, Madicken på hög. Måste välja en rad böcker att läsa, juletid är fritids-läsnings-tid.
image402image403

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback