...

Jag har ont. Fruktansvärt ont. Ser ut som om jag varit i centrum för ett slagsmål. Det gör ont både inne och ute. Dagen går långsamt. För varje timme som går kontollerar jag om svullnaden gått ned. Negativt. Var på stan för att införskaffa mer värktabletter och har aldrig kännt mig så uttittad. Plastikopererad? Icke. Inser sakta men säkert efter vaje spaning i spegeln att jag inte vill visa mig så här när läget är på det viset det nu blivt. Håller ut med beslut tills det är nästan försent. Mirakel har ju skett förut.

Solat med halva kroppen och det bränns. I öronen har samma
låt spelats om och om igen. Repeat heter det. Texten är grym. Låten återfinns numera på p3:s sommartoppen, samma kanal som utsåg mitt sommarjobb i sju år till landets bästa sommarjobb. Så det så. Sommarorkestern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback